Comunicat de premsa (13/01/2012)

Podeu descarregar-lo en pdf ací.

#Acampadaalcoy, assemblea local del 15M, vol solidaritzar-se formalment amb tots els centres de treball de la Generalitat Valenciana que vagen a recolzar activament, en les seues instal·lacions, la proposta intersindical de concentració per a hui, divendres 13 de gener, com a primera acció popular d’un dens calendari de mobilitzacions per als primers mesos de 2012. Una concentració que ve a manifestar el fort rebuig que, aquelles persones que estem pagant veritablement la crisi, sentim en contra de les retallades que l’Estat del Benestar que ens empara, està patint, cada vegada, amb major freqüència i radicalitat.

Són molts els efectes que ja estan deixant-se sentir en els serveis públics d’Alcoi i comarca: eliminació a l’ajuda dels menjadors escolars i impagament del bono-llibre, anunci d’una gran rebaixa en els sous que afectaran al 80% del professorat (retallada de sexennis docents en un 50%, eliminació del reconeixement del sexennis futurs…), desviament de pacients a serveis sanitaris concertats i eliminació de 52 llits en l’Hospital Verge dels Lliris, etc. Un etcètera que, si no fem res per remeiar-ho, cada dia abastarà més i més.

Per fer palés aquest compromís, una representació d’#Acampadaalcoy, participarà, sense distintius, en la concentració programada per l’Escola Superior i Disseny d’Alcoi (a les 12:00 hores al parc de Cervantes). A banda, clar, de tots aquells alumnes i diferents professionals de l’educació, sanitat, etc. que estan implicats en el 15M i que es mobilitzaran al seus respectius centres. Aprofitem també per expressar, com a exemple de la necessitat d’unió, que l’elecció del lloc ve determinada senzillament per l’exposició que alumnat de l’esmentada escola va dur a terme a l’assemblea general del moviment (que recordem, actualment s’està reunint, de forma quinzenal, els dijous en la Sala UNESCO d’Alcoi, c/ Cid nº 12).

D’igual forma, i malgrat que precisament per l’actuació de hui, no hi haurà una convocatòria en la nostra ciutat, volem anunciar i mostrar el nostre suport a la iniciativa llançada per la coordinació estatal del 15M, per la qual, aquest diumenge 15 de gener, es mobilitzaran una gran quantitat de ciutats de tot l’Estat Espanyol (La Corunya, Barcelona, Bilbao, Madrid, Sevilla… o les properes València i Elx), per defensar el dret constitucional a una assistència sanitària pública, de qualitat i universal, amb el lema “la nostra salut no està en venda” (Més informació en: http://sanidad15e.wordpress.com/)

Sentiu-vos tots i totes convidats a participar en aquestes reivindicacions, perquè també són les vostres.

Respuesta para Comunicat de premsa (13/01/2012)

1. #Acampadaalcoy

Ací van uns quants motius per desplaçar-se a les concentracions del diumenge:

LA SANITAT PÚBLICA ESPANYOLA…
    És una de les més barates del món occidental.
    Està entre les 10 millors del món en indicadors de resultats.
    És el bé que millor valoren els ciutadans.
    El seu cost és de 60.000 milions de euros, la mateixa xifra que el frau fiscal de les empreses.
    Ens volen convèncer que és insostenible i no és cert.
    Volen establir el copagament / repagament en:
    -Targetes sanitàries
    -Dietes hospitalàries